Halaman

03 January 2014

KRT Taman kalongan Melor melangkah ke depan

Oleh : Amirullah Othman 

Kawalan Rukun Tetangga (KRT) Kalongan Melor melangkah setapak ke hadapan dengan penubuhan Sistem Rondaan Sukarela (SRS), baru-baru ini.

Pengerusinya Encik Mohd Subri Abdullah bin merupakan penggerak utama dan tulang belakang kepada kejayaan ini sehingga SRS berjaya dilancarkan.

"Setiap perancangan tidak akan berjalan lancar jika tidak mendapat sokongan dan bantuan yang penuh daripada JKKK dan belia di Taman Kalongan Melor ini.

"Sambutan yang menggalakkan dan kerjasama yang baik daripada semua lapisan masyarakat telah mencerminkan perpaduan dan ukhwah yang baik di kalangan semua penduduk," katanya.

Encik Mohd Subri mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang telah memberikan sokongan dan bantuan secara langsung dan tidak langsung sehingga program dapat dijalankan dengan baik dan lancar.

Program pelancaran Sistem Rondaan Sukarela (SRS) ini dilancarkan pada 14 Disember lalu,  oleh Pengarah Jabatan Perpaduan Negeri Terengganu yang melibatkan 70 keahlian bagi mengawasi tiga zon yang ditetapkan.

Setiap anggota SRS mendapat pelbagai faedah seperti keselamatan setiap ahli akan diinsuranskan.

Selain itu, KRT berkenaan juga mendapat bantuan tetap tahunan sebanyak RM1,500 serta peruntukan tambahan berdasarkan setiap program yang dijalankan.