Halaman

29 January 2014

Masyarakat Cina-Siam Setiu dapat ang pau.

Wee (kanan) bersama YB Zul, isteri dan Pegawai Penerangan Setiu.
Oleh: Aminudin Ismail. 

SERAMAI 50 penduduk masyarakat Cina dan Siam daerah Setiu menerima sumbangan ang pau dan limau daripada Ahli Parlimen Setiu dalam satu majlis sempena sambutan Tahun Baru Cina yang diadakan di Kampung Fikri, Setiu, kelmarin.

Majlis itu diadakan bertujuan untuk mengeratkan hubungan antara pemimpin dengan masyarakat Cina Tiong Hua dan Siam serta sempena sambutan Tahun Baru Cina.

Pengerusi Persatuan masyarakat Cina Tiong Hua dan Siam Daerah Setiu, Wee Beng Hai, berkata beliau berterima kasih kepada Ahli Parlimen Setiu, Che Zulkifly Jusoh kerana sudi hadir ke majlis itu.
\
Sebahagian tetamu yang hadir.
“Walaupun masyarakat Cina dan Siam di daerah ini tidaklah ramai tetapi kesudian YB Zul dan pemimpin BN yang lain yang sentiasa mengambil berat tentang masyarakat ini amat kami hargai dan kami sentiasa memberi sokongan padu kepada mereka.

“Kehadiran YB Zul pada pada hari ini menunjukan beliau begitu perihatin dengan masyarakat Cina dan Siam di sini dan ia akan memeriahkan lagi sambutan tahun baru cina pada tahun ini,” katanya mengenai majlis anjuran bersama Jabatan Penerangan Daerah Setiu itu.

 Dalam pada itu, Zulkifly dalam ucapannya mahu masyarakat Cina dan Siam di Parlimen Setiu supaya terus memberi sokongan kepada kerajaan Barisan Nasional supaya masyarakat itu akan terus di bela dan mendapat perhatian daripada kerajaan.

Turut hadir ialah Pegawai Penerangan Daerah Setiu, Noriham Ahmad dan isteri Zulkifly, Husainah Mohamad.