Halaman

22 January 2014

Nasib keluarga piatu di Langkap terbela.

Sabri bersama lima sekeluarga piatu di Kampung Langkap.
Oleh: Aminudin Ismail. 

LIMA sekeluarga yatim piatu di Kampung Langkap, Setiu berterima kasih kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Langkap, Dato’ Sabri Mohd Nor kerana sudi menghulurkan bantuan bagi meringankan bebanan keluarga itu yang hidup dalam kekurangan.

Abang sulong keluarga itu, Mohd Azmi Khairuddin, 29, berkata, dia yang bekerja sebagai penoreh getah terharu dengan kesudian wakil rakyat itu untuk bertandang ke rumahnya dan melihat sendiri keadaan keluarganya itu.
Nordiana..baru kematian ibu.(tiga minggu lalu)

“Terima kasihlah kepada YB Dato’ Sabri kerana datang ke rumah saya ini. Dia bersetuju untuk menyelesaikan beberapa perkara yang menjadi masalah kami sekeluarga kerana saya dan adik (Azam,26) tidak dapat mengambil upah menoreh pada musim hujan ini.

“Antaranya ialah Dato’ mahu adik saya Azizi (14) yang tidak bersekolah supaya meneruskan persekolahannya dan menangggung beberapa perbelanjaan persekolahan termasuklah membeli pakaian sekolah.

“Selesaikan masalah bil air yang banyak tertunggak dan membina bilik air dan tandas di rumah ini kerana kami mengunakan bilik mandi dan tandas yang uzur di luar rumah,” katanya.

Sementara itu, Dato’ Sabri berkata, beliau akan membantu keluarga ini dalam beberapa perkara termasuklah meminta JKM menaikan jumlah bantuan bulanan yang diterima sebanyak RM200 sebulan oleh seorang ahli keluarga ini yang OKU. (Azizol, 18)

“Kita akan sentiasa memantau keluarga ini dan kita akan pastikan keluarga ini terbela dan anak bongsu keluarga ini (Nordiana, 2) dapat membesar dengan sempurna,” katanya mengenai keluarga ini yang kematian ayah dan ibunya itu.
Sabri menghulurkan sumbangan peribadi kepada Azmi.

Sedang meneliti bil air bersama Azizol yang OKU.(kiri).