Halaman

23 January 2014

Sekitar program pelajar SMK Pelong terima bantuan khas.

Azmi (tengah) sedang bertanyakan sesuatu kepada seorang bapa sambil diperhati Che Adan.
Teks dan gambar Aminudin Ismail. 

SERAMAI 374 pelajar Sekolah Menengah Pelong, Setiu menerima wang RM100 setiap seorang di Majlis Penyampaian Bantuan Khas Awal Persekolahan 1Malaysia di dewan sekolah itu, hari ini. 

Menurut Pengetuanya, Che Adan Che Muda, bantuan wang persekolahan itu adalah diberikan kepada pelajar tingkatan satu hingga lima bagi sessi persekolahan tahun 2014.

“Bajet 2014 lalu, kerajaan meluluskan peruntukan berjumlah RM540 Juta untuk bantuan khas itu dan tujuannya ialah meringankan bebanan perbelanjaan persekolahan anak-anak yang ditanggung ibubapa,” katanya.

Azmi...kerajaan perihatin.
Che Adan berkata, beliau mengharapkan ibubapa akan memanfaatkan pemberian RM100 itu dengan mengunakannya untuk keperluan persekolahan anak-anak.

Sementara itu, Timbalan Ketua Pegawai Pendidikan Daerah Setiu, Mohd Azmi Nazir dalam ucapan perasmiannya mahu semua warga SMK Pelong sentiasa berusaha untuk mempastikan sekolah itu sentiasa cemerlang dalam dalam pelbagai bidang termasuklah akademik.

“Sekolah ini adalah antara sekolah yang terbaik dan sering mencapai keputusan cemerlang dalam peperiksaan di daerah Setiu ini dan kita mengharapkan pencapaianya akan lebih baik pada tahun-tahun akan datang,” katanya.

Pada majlis itu, juga Azmi turut melancarkan Program 'Learning English Through Comunicative Skill' (Lectcs) iaitu program untuk mempertingkatkan penguasaan Bahasa Inggeris di kalangan pelajar.
Semak..ibubapa menyemak nama penerima bantuan.

Hadir..sebahagian ibubapa yang hadir.

Azmi dan Che Adan ketika melancarkan program LETCS.
Seorang guru sedang memberi taklimat.




Seorang pelajar menerima wang RM100.

Seorang bapa bersama anaknya sempat bergambar.
Ramai..sebahagian pelajar lelaki SMK Pelong.
Mesra...Azmi bertanyakan sesuatu kepada pelajar.
Beberapa pelajar turut membuat persembahan.