Halaman

15 January 2014

Tadika YIT Permaisuri adakan perarakan Maulid Nabi.

Selawat..kanak-kanak tadika menyertai perarakan.
BANDAR PERMAISURI: Seramai 141 murid Tadika Yayasan Islam Terengganu (YIT) cawangan Permaisuri mengadakan perarakan sempena Sambutan Maulidur Rasul yang dianjurkan oleh pihak sekolah itu, di sini, pagi tadi.

Menurut Guru Besarnya, Che Rosmani Che Soh, perarakan itu bertujuan untuk menerapkan semangat cintakan Rasulullah dan memperkenalkan budaya berkumpulan.

Pegawai YIT Setiu turut serta.
"Perarakan peringkat sekolah ini adalah yang pertama kali kita adakan. Ianya bermula di perkarangan sekolah, melalui depan Bank Simpanan Nasional dan kembali semula ke kawasan Sekolah iaitu sejauh kira-kira 500 meter.

"Sebenarnya kanak-kanak ini sudah biasa dengan selawat ke atas nabi kerana ianya menjadi amalan murid sebelum memasuki kelas dan kanak-kanak ini begitu gembira menyertai perarakan itu," katanya.

Turut hadir pada perarakan itu ialah 21 kakitangan termasuklah 17 guru dan ustazah serta beberapa pegawai dari Yayasan Islam Terengganu Daerah Setiu.

Che Rosmani berkata, tadika itu pernah memenangi tempat pertama kategori Tadika pada pararakan Maulidul Rasul pada 2011 lalu.