Halaman

26 January 2014

UCB tubuh Relasis Mac ini.

Bertenaga..anggota Rela UCB mengadakan kawad.
Oleh: Aminudin Ismail. 

SERAMAI 33 anggota Skuad Muda Rela Kolej Universiti Bestari (UCB) mengadakan kawad dengan penuh bertenaga sempena lawatan Pengarah Rela Terengganu, di Kolej Universiti itu, di Putera Jaya, Bandar Permaisuri, hari ini.

Lawatan yang bertujuan untuk menubuhkan Relasis (Rela Siswa Siswi) di UCB itu turut dihadiri Pengerusi Exekutif UCB, Dato’ Tengku Mahmud Mansor dan Ketua Rela Daerah Setiu, Razak Ishak.

Pegawai Eksekutif KTB (Kolej Teknologi Bestari), Hairi Mahmud berkata antara tujuan lawatan Pengarah Rela itu ialah untuk meninjau padang kawad, kawasan perkhemahan dan mengadakan perbincangan mengenai penubuhan Relasis dengan pihak pentadbiran UCB.

Hairi (dua dari kiri) bersama tetamu jemputan.
“Sebelum ini, Skuad Muda Rela KTB sudah hampir lima tahun diwujudkan dan selepas ini mereka semua akan diserapkan kepada Relasis dan pengambilan baru akan dibuat tidak lama bagi mencukupi tiga platun iaitu seramai kira-kira 90 anggota.

“Jika tiada aral, Insya Allah, pada bulan Mac ini Relasis akan ditubuhkan di UCB ini dan sambutan daripada pelajar untuk menyertai pasukan ini amat mengalakan,” katanya yang juga Ketua Skuad Muda Rela KTB (Kolej Teknologi Bestari) itu.

Sementara itu, Tengku Mahmud berharap supaya perhimpunan Rela peringkat kebangsaan dapat diadakan di UCB suatu hari nanti dan beliau juga mahu supaya bilangan anggota Rela di daerah Setiu diperbanyakan bagi memantapkan pasukan itu.
Segak...perbarisan masuk padang kawad.

Periksa..Ahmad sedang memeriksa perbarisan.

Terima..cenderhati dari UCB untuk Ahmad.


Tengku Mahmud..Pengerusi Eksekutif UCB.

Ahmad Abdul Wahab, Pengarah Rela Terengganu.