Halaman

18 January 2014

UMNO bentuk jawatankuasa perkukuh parti

Sebuah Jawatankuasa Kerja Biro Penerangan UMNO Terengganu dibentuk bagi memperluas dan memperkukuhkan peranannya ketika UMNO semakin berdepan dengan cabaran untuk mengekalkan kemenangan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum akan datang.

 Jawatankuasa itu mengandungi 11 jawatankuasa kecil yang dianggotai pelbagai peringkat kepimpinan termasuk Exco Kerajaan negeri, selain Ahli-Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan pemimpin di peringkat bahagian di negeri ini.

Selain itu, ia turut turut dianggotai pengerusi penerangan di lapan bahagian UMNO, badan-badan bukan kerajaan (NGO), para pemimpin masyarakat serta mereka yang setia dan penyokong BN daripada pelbagai lapangan.

 Ketua Penerangan UMNO negeri, Datuk Abdul Rahman Bakar berkata, 11 jawatankuasa kecil itu terdiri daripada jawatankuasa pengurusan; risikan, gerak saraf dan propaganda; latihan dan pengkaderan penceramah; jabatan serta agensi kerajaan dan swasta.

 Lain-lain ialah jawatankuasa belia dan NGO; Pemuda, Wanita, Puteri UMNO; veteran dan penerbitan media massa serta siber. Beliau seterusnya yakin dengan penubuhan jawatan kerja baharu itu akan dapat melaksanakan tugas serta tanggungjawab sebagai agensi penerangan yang lebih berkesan dan bersifat kontemporari.