Halaman

20 February 2014

50 belia Setiu berkayuh basikal.

Oleh: Aminudin Ismail. 

SERAMAI kira-kira 50 belia dari seluruh Daerah Setiu akan menyertai Program Kayuhan Santai Belia Daerah Setiu yang akan memulakan pelepasannya pada pagi sabtu ini jam 7.45 pagi di Perhentian Bas Bandar Permaisuri.

Program itu adalah anjuran Majlis Belia Daerah Setiu dengan kerjasama Pejabat Belia Daerah Setiu, Majlis Sukan Daerah Setiu, Yayasan Pembangunan Keluarga Setiu dan Gateh Setiu.


Pengerusi Majlis Belia Daerah Setiu, Zokri Othman berkata, program yang julung kali diadakan ini akan dirasmikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jabi, Mohd Iskandar Jaafar.

"Program ini bertujuan untuk mendedahkan kepada belia tentang penjagaan kesihatan dengn cara berbasikal serta memberi ketahanan mental dan fizikal kepada peserta," katanya mengenai program kayuhan sejauh kira-kira 30 kilometer itu.

Menurutnya, kayuhan yang melalui Jalan Penarik ke Kampung Rhu 10 dan berakhir di Putera Jaya, Pak Kancil, Setiu itu  diharap akan dapat membentuk belia yang berdisiplin melalui sukan serta mengeratkan hubungan silaturrahim antara satu sama lain.