Halaman

16 February 2014

ADUN Jabi serah e-book di rumah murid berpenyakit lukemia


YB Mohd Iskandar (kanan) menyerahkan e-book kepada Adam.

Oleh: Mohammad Ishak 

Pengagihan e-book kepada murid di negeri ini tidak hanya terbatas kepada mereka yang normal sebaliknya ada juga murid malang yang menghadapi pelbagai penyakit turut mendapat manfaat daripada program berkenaan.

Murid berpenyakit lukemia, Adam Noruddin, 11, dari Sekolah Kebangsaan Bukit Tempurung,Jabi adalah yang bertuah kerana turut mendapat pemberian e-book oleh kerajaan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi,Mohd Iskandar Jaafar bersama Pegawai Pendidikan Daerah Besut, Ab Halim Hassan, turun padang menyerahkan e-book berkenaan kepada Adam di rumah keluarganya di Kampung Bukit Tempurung, Kerandang.

Kehadiran Mohd Iskandar dan Ab Halim menyerahkan e-book di rumah keluarga Adam, mengembirakan mereka kerana tidak disisihkan daripada mendapat kemudahan itu.

Adam yang ditimpa penyakit lukemia sejak tiga tahun lalu, sebenarnya ingin datang sendiri untuk menerima ketika majlis penyerahan diadakan di Sekolah Kebangsaan Jabi, tetapi terpaksa dibatalkan kerana dia tidak upaya untuk hadir majlis itu.

Bagaimanapun, Mohd Iskandar yang prihatin dengan nasib menimpa murid terbabit membuat keputusan hadir sindiri di rumah keluarga untuk menyerahkan e-book sumbangan kerajaan negeri.

Bapanya, Noruddin Abdullah,46, terharu dengan kehadiran Yang Berhormat ke rumahnya sambil mengucapkan terima kasih kepada kerajaan yang turut memilih anaknya menerima e-book.

Mohd Iskandar berkata pada tahun ini 500 murid dari 13 sekolah diDUN Jabi menerima e-book dan berharap ibu bapa turut memantau aktiviti anak ketika menggunakan kemudahan itu.