Halaman

10 February 2014

Angullia seindah namanya

Oleh: Noraini Jusoh

Sekiranya anda ingin bercuti di Terengganu, sebenarnya tidak sukar untuk mencari tempat penginapan di pusat bandar dan juga kawasan sekitar yang menepati pilihan selain berlatar belakangkan panorama pantai yang indah.

Antara pilihan pusat penginapan yang pasti menjanjikan kepuasan kepada yang mencintai kedamaian ialah di Angullia Beach House Resort yang terletak di Kampung Rhu Muda, Marang.

Terletak berhampiran dengan Pantai Peranginan Kelulut dan jarak dari bandaraya Kuala Terengganu cuma kira-kira 20 kilometer (km) sememangnya memudahkan pengunjung datang ke sini.

Lokasi penginapannya yang terletak di tepi pantai dan mengadap ke arah laut menjadi daya tarikan utama untuk pengunjung bersantai bersama insan tersayang.

Pelbagai kemudahan disediakan di sini. Antaranya, ‘Suloo’s Haven’ iaitu penginapan utama Angullia dilengkapi restoran yang berkonsepkan taman dengan pemandangan hijau tumbuh-tumbuhan tropika serta disertakan kemudahan wifi secara percuma.

Sekiranya ingin ‘lepak’ sambil menikmati hidangan snek pula, pengunjung boleh bersantai di ‘Vohra’s Deck’ iaitu kafe yang menyediakan pemandangan indah menghadap laut yang dibuka dari 4.30 petang sehingga 12 malam.

Untuk membeli makanan ringan dan minuman serta menyewa jaket untuk aktiviti pantai, anda boleh mendapatkannya di kedai mini yang disediakan iaitu ‘Vohra’s Mart.

Kemudahan barbeku, psrkir, dewan persidangan, dewan solat, taman permainan kanak-kanak turut disediakan.

Dengan segala kelengkapan dan kemudahan yang disediakan, Angullia Beach House Resort sememangnya menjadi pilihan orang ramai untuk mengadakan pelbagai jenis program seperti hari keluarga, bengkel atau seminar.

 Harga yang ditawarkan tempat penginapan di bawah pengurusan Encik Esa Suleiman Angullia,52, memang berpatutan iaitu serendah RM60 hingga RM250.

 Jika anda mahukan percutian seolah-olah berada di tengah pulau tanpa berbelanja lebih, penginapan di sini pastinya pilihan yang tepat.