Halaman

26 February 2014

Dermawan beli akhbar untuk sekolah.

ILMU...Beberapa murid Sekolah Kebangsaan Panchor Merah, Setiu bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Permaisuri, Dato' Mohd Jidin Shafee dan guru besar sekolah, Mohd Suhaimi Endut sedang menunjukan akhbar pendidikan sisipan Utusan Malaysia yang dibeli oleh seorang dermawan untuk kegunaan murid sekolah itu, kelmarin.

Ekskutif Pemasaran Wilayah Timur akhbar itu, Abdul Hafiz Baharudin, berkata SK Panchor Merah melanggan Tutor UPSR dan Tutor English setiap Isnin dan Selasa sebanyak 40 Naskah sehari.

"Akhbar sisipan ini (Tutor) penting kepada murid sebagai alat bantu dalam pembelajaran mereka terutamanya untuk murid yang akan menghadapi peperiksaan UPSR nanti.

Hafiz..berfaedah.
"Ia juga adalah alat bantu kepada guru sebagai ganti kepada proses pembelajaran biasa melalui buku teks. Dengan adanya alat bantu ini bermakna tugas guru menjadi lebih mudah dan berkesan," katanya. 

Menurutnya, sehingga kini sebanyak enam buah sekolah di Setiu sudah melanggan akhbar Tutor itu dan mana-mana sekolah di negeri inyang berminat untuk melanggan bolehlah menghubungi pihaknya.

Turut hadir pada program itu ialah Ketua Pegawai Pendidikan Daerah Setiu, Kipayatuallah Dato' Mohd Said dan Pengerusi JKKK Panchor Merah.- Aminudin Ismail.