Halaman

17 February 2014

Kesihatan Setiu lancar gempur aedes di Seri kenangan.

Zulkifly (tengah) bersama Azmidi dan Dr. Akram. (kanan).
Oleh: Aminudin Ismail.

KIRA-KIRA 100 penduduk Kampung Seri Kenangan hadir menjayakan program Ayuh Gempur Aedes Perdana Peringkat Daerah Setiu, yang diadakan di Kampung Seri Kenangan, Pelong, Setiu, Kelmarin.

Program anjuran Pejabat Kesihatan Daerah Setiu (PKDS) dan Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung (JKKK) Seri Kenangan itu dirasmikan oleh Ahli Parlimen Setiu, Che Zulkifly Jusoh.

Pengerusi JKKK Kampung Seri Kenangan, Muhammad Saad, berkata pelbagai acara diadakan sempena program itu, antaranya ialah gotong-royong membersih kawasan kampung, pemeriksaan mata dan pameran kesihatan.

Muhammad...terima kasih.
“Saya mengucapkan terima kasih kepada Pejabat Kesihatan Daerah Setiu kerana mengadakan program ini di sini dan juga kepada YB Che Zulkifly Jusoh kerana sudi hadir merasmikan program ini. Program ini banyak memberi manfaat kepada penduduk,” katanya.

Sementara itu, dalam ucapan perasmiannya, Che Zulkifly berkata, beliau juga mengucapkan terima kasih kepada Pejabat Kesihatan Daerah Setiu dan JKKK Seri Kenangan kerana menjemputnya merasmikan program itu.

“Penduduk Seri Kenangan ini bertuah kerana kampung mereka dipilih untuk menganjurkan program ini dan Program ini adalah program yang dilaksana di seluruh Malaysia serentak pada hari ini dan program ini bertujuan untuk membenteras nyamuk aedes penyebab demam denggi kawasan masing-masing.

“Program ini diharapkan tidak berakhir dan disini sahaja tetapi ia hendaklah diadakan setiap bulan di kawasan berlainan. Kawasan yang dibuat gotong royong perlu mengekalkan kebersihan di tempat masing-masing,” katanya.

Turut hadir ialah Penolong Kanan Pegawai Daerah Setiu, Mohd Azmidi Abdullah dan Pegawai Perubatan Klinik Seri Langkap, Dr Akramuddin Mohd Razi.
Sebahagian penduduk yang hadir.

Pameran turut diadakan.

Pengunjung mendaftar diri.

Seorang bapa hadir bersama anaknya.

Antara penduduk yang hadir.

Hadirin sedang mendengar ucapan Zulkifly.

Penduduk sempat menatap akhbar Teganukita.