Halaman

25 February 2014

Sambutan baik mesyuarat PIBG Panchor Merah.

Mohd Jidin menyampaikan hadiah kepada murid cemerlang.
Oleh: Aminudin Ismail.

KIRA-kira 150 ibubapa hadir menjayakan Mesyuarat Agung PIBG Kali ke 17 Sekolah Kebangsaan Panchor Merah, Setiu yang diadakan di dewan sekolah itu semalam.

Guru Besarnya, Mohd Suhaimi Endut berkata, kedatangan ahli PIBG tahun ini amat mengalakan dan mesyuarat ini juga akan membuat pemilihan bagi perlantikan AJK baru.

"Saya juga berterima kasih kepada guru-guru dan AJK pelaksana mesyuarat kerana menjayakan mesyuarat kali ini dan juga kepada Dato' Mohd Jidin yang sudi hadir merasmikan mesyuarat," katanya.

Sebahagian guru dan ibubapa yang hadir.
Mohd Suhaimi berkata, kehadiran ramai ibubapa ini membuktikan mereka begitu mengambil berat tentang sekolah ini terutamanya pencapaian dalam pelajaran.

"Pendidikan adalah satu pelaburan yang menjadi penanda aras kepada cemerlangan sesebuah sekolah dan sokongan serta komitmen ibubapa hadir pada mesyuarat ini menunjukan mereka juga bersama-sama mahu menjadikan sekolah cemerlang dalam bidang pendidikan," katanya.

Sementara itu, Mohd Jidin berkata, ibubpa perlu mengambil berat tentang perkembangan pelajaran anak-anak mereka dan beliau berterima kasih kepada ibubapa yang hadir kerana memberi sokongan bagi menjayakan meyuarat itu demi kepentingan pendidikan anak-anak.

Turut hadir ialah Ketua Pegawai Pendidikan Daerah Setiu, Kipayatuallah Dato' Mohd Said dan Pengerusi PIBG sekolah itu, Ismail Othman.