Halaman

20 February 2014

Terengganu Serah Tajaan Kali Ketiga LTdL RM1.5 Juta

Oleh: Fauzi Mohd

Kerajaan Negeri Terengganu malam tadi menyerahkan cek tajaan jersi kuning (pemenang keseluruhan) bernilai RM1.5 juta sebagai tuan rumah kepada tiga peringkat terakhir untuk kejohanan berbasikal Le Tour de Langkawi (LTdL).



Cek diserahkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Sumber Manusia negeri, Rozi Mamat kepada Ketua Pegawai Operasi LTdL, Emir Abdul Jalal yang mewakili LTdL.

Rozi berkata, ini merupakan kali ketiga kerajaan negeri membuat penajaan sebagai sokongan berterusan kerajaan negeri kepada kejohanan lumba basikal terbesar Asia itu.

"Saya pasti penganjuran ini akan memberi impak yang besar dan membantu ekonomi negeri terutama aspek yang melibatkan sukan.

“Kerajaan negeri mahu menggunakan sepenuhnya peluang untuk mempromosikan negeri ini menerusi LTdL yang diakui antara acara sukan berbasikal yang besar di pentas antarabangsa,” katanya kepada pemberita selepas majlis tersebut di Dataran Batu Burok, Kuala Terengganu malam tadi.

Hadir sama, Yang Dipertua DUN Terengganu, Zubir Embong dan Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato' Mazlan Ngah.

Terengganu akan menjadi tuan rumah bagi peringkat Kuantan ke Marang (202.6 km), Bandar Permaisuri-Kuala Terengganu (111.1km) dan Tasik Kenyir-Kuala Terengganu (114.7km). Kejohanan akan berlangsung dari 27 Feb hingga 8 Mac ini.