Halaman

02 March 2014

Hampir 3,000 pengunjung hadir pada program Kuala Terengganu Berselawat

Hampir 3,000 pengunjung pelbagai lapisan masyarakat hadir pada program ilmu Kuala Terengganu Berselawat di Stadium Negeri, Kuala Terengganu, malam semalam.

 Penganjuran majlis itu bertujuan memberi pendedahan kepada masyarakat tempatan mengenai kehebatan rangkaian selawat, zikir dan burdah yang mengagungkan Rasulullah SAW.

Antara artis yang menjaya program ilmu itu, termasuk Kumpulan Qasidah al-Hidayah dan Soutul Muhibah; Al Fathil Tuan Guru Syed Suhaimi Al Aydrus; Al Fathil Tuan Guru Mustafa Kamal dan Al Fathil Tuan Guru Mohd Suplar Yahya yang mendendangkan pelbagai selawat, zikir, qasidah dan burdah sepanjang program berkenaan.

Pengunjung dari Batu Rakit Kuala Terengganu, Muhammad Hafizi Ali, 23,, program itu sewajarnya diperluaskan ke serata daerah dan perlu dianjurkan acap kali kerana banyak perkara bermanfaat diperoleh..

Katanya, cukup tersentuh apabila penceramah menceritakan pelbagai perkara dan keajaiban ketika di zaman Rasullulah, dan apa yang pastikan semua itu akan dijadikan tauladan.

“Zikir dan qasidah yang dialun sambil diikuti pengunjung yang hadir, cukup menyentuh jiwa, dan mereka yang hadir pasti tenang mendengar,” katanya.

Seorang lagi pengunjung, Suraya Ruslan, 30, sudah tiba masanya masyarakat kita dididik dengan hiburan berpaksikan Islam selaras hasrat pimpinan kerajaan negeri Terengganu yang mahu melahirkan generasi cerdik ilmu, seimbang dunia dan akhirat.