Halaman

19 March 2014

Pemuda UMNO dan PAS sokong kerajaan pantau konsert.

Zahid...pantau konsert.
Oleh: Aminudin Ismail. 

PEMUDA PAS menyokong usaha kerajaan untuk memantau konsert yang membabitkan pengunaan dadah di negara ini, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

"Saya ingin menyebutkan bahawa semalam saya telah menerima memorandam daripada pemuda PAS menyatakan keperihatinan mereka terhadap konsert Future Music Asia 2014.

"Dan mereka menyokong usaha-usaha kerajaan untuk memantau di masa hadapan konsert-konsert yang melibatkan penyalahgunaan dadah di kalangan penonton," katanya.

Zahid berkata, sebelum itu beliau juga menerima dokongan daripada Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin mengenai keperihatin kerajaan  terhadap enam kematian yang berlaku di konsert itu.

Menurutnya, beliau juga mengadakan perbincangan dengan  Pengarah JSJ Narkotik Bukit Aman mengenai langkah-langkah lanjut yang akan diambil terhadap sebarang konsert yang dianjurkan dan ditaja pihak swasta atau pihak kerajaan.

"Kerana saya tidak fikir bahawa pihak penganjur dan pihak penaja menjangkakan peristiwa penyalahgunaan dadah itu, berlaku di dalam konsert yang seharusnya dijalankan sebaik-baiknya.

"Dan saya ingin memberitahu bahawa sebarang konsert yang melibatkan anak-anak muda ataupun melibatkan kumpulan remaja, akan dipantau bersama pihak-pihak PBT dan juga pihak penganjur supaya unsur dadah dan alkohol tidak terlibat dalam konsert-konsert terbabit.

"Walaupun ia bukan menjadi tanggungjawab polis sepenuhnya tetapi atas keperihatinan ini KDN akan bekerjasama dengan semua pihak supaya kejadian yang sama tidak akan berlaku," katanya kepada pemberita melalui sidang akhbar ketika hadir di Program Ramah Mesra beliau dengan Komuniti anjuran KDN dan AADK, di Taman Maju, Kajang, malam semalam.


Zahid ketika sidang akhbar semalam.

Antara hadirin yang hadir.

Nash (dua dari kiri) turut hadir.