Halaman

18 March 2014

Shabery suntik semangat jentera parti BN.

Sabri...susun strategi dengan baik.
Oleh : Amirullah Othman.
Foto: Aminudin Ismail.

KEDATANGAN Dato' Seri Ahmad Shabery Cheek, Menteri Komunikasi dan Multimedia ke Bilik Gerakan Barisan Nasional (BN) Bandar Kajang memberikan satu suntikan baharu kepada jentera Barisan Nasional (BN) ketika melawat bilik gerakan itu, malam tadi.

Beliau yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia yakin bahawa BN akan menang dan pengundi Melayu akan memberi sokongan penuh kepada BN dalam pilihanraya kecil itu.

Sabri berkata, konsep 'National Refrendom' yang dimainkan oleh Pakatan rakyat ini telah mengapi-apikan rakyat supaya membenci kerajaan pusat dengan dakyah-dakyah dan fitnah seperti kenaikan harga tol,kenaikan harga barang dan sebagainya.

"Untuk memastikan kemenangan BN di DUN kajang ini satu strategi harus dilaksanakan iaitu menarik rambut dalam tepung, “rambut tidak rosak, tepung tidak bertaburan”.

Sabri ketika berucap di bilik gerakan BN Bandar Kajang.
"Ini kerana isu yang dimainkan oleh pakatan rakyat sekarang melibatkan isu perkauman. Beliau amat yakin isu perkauman ini tidak mengubah sokongan pengundi melayu kepada BN kerana jika dulu Anwar Ibrahim telah menuduh UMNO bersikap perkauman dengan nyanyian lagu “anak kecil main api”, "katanya.

 Tetapi sekarang, Shabery berkata, Anwar Ibrahim sendiri memainkan isu perkauman ini yang kempen kepada pengundi melayu supaya sokong Wan Azizah.

Apapun dakyah yang di buat oleh Anwar Ibrahim, Shabery tetap yakin pengundi melayu tetap teguh dan utuh menyokong Barisan Nasional dalam PRK Kajang pada 23 Mac ini.

"Ini merupakan Pilihanraya kecil dan bukannya pilihanraya umum dan BN telah menang dalam Pilihanraya UMUM yang lalu. Soalnya sekarang antara Chew Mei Fun dan Wan Azizah bukannya antara antara Anwar Ibrahim dan Dato’ Seri Najib," katanya.

Turut hadir, Ketua Penerangan UMNO Terengganu, Dato' Abdul Rahman Bakar, Ketua UMNO Bahagian Sepang dan Setiauasaha Kerja BN Terengganu, Mohd Khomsa Chik.