Halaman

15 March 2014

Sokong BN elak kenaikan ketara harga rumah di Kajang- S/U Umno Bandar Kajang.

Sazlan..fikirlah sangat-sangat.
Oleh: Aminudin Ismail.

PENDUDUK Kajang perlu memilih BN pada Pilihanraya Kecil Dun itu pada 23hb ini sekiranya mereka mahu kenaikan ketara hartanah, harga rumah dan cukai pintu di Kajang tidak berlaku bagi memberi peluang kepada mereka yang berpendapatan sederhana dan kecil mampu memiliki rumah sendiri, kata Mohd Sazlan.

Setiausaha UMNO Bahagian Bandar Kajang, Mohd Sazlan Saaban berkata, kenaikan cukai pintu, hartanah dan harga rumah itu membeban penduduk Kajang terutamanya mereka yang berpendapatan kecil dan sederhana.

"Sekarang ini kenaikan cukai pintu, hartanah dan harga rumah mendadak sangat. Harga rumah di Kajang ini terlalu mahal terlalu tinggi. Harga sebuah flat biasa yang saya tahu ialah atas RM80-RM90 ribu yang sememangnya tidak mampu dimiliki oleh golongan rendah yang memerlukan rumah," katanya.

Sehubungan itu, katanya, penduduk Kajang perlu menukar kerajaan sekarang dengan memberi kemenangan kepada calon Barisan Nasional supaya segala bebanan yang ditanggung penduduk Kajang sekarang dapat dikurangkan.

PM kita Dato' Seri Najib sentiasa menyebut tentang kurangkan bebanan rakyat dan saya yakin sekiranya BN kembali memerintah Kajang, bebanan ini dapat dikurangkan supaya mereka yang berpendapatan rendah dan sederhana mampu hidup dengan sempurna di Kajang ini," katanya.

Dalam pada itu, Sazlan berkata, kempen BN di Bandar Kajang sehingga kini berjalan lancar dan katanya, UMNO Bandar Kajang akan melipatgandakan usaha dalam masa terdekat ini supaya semua agenda kempen akan dapat dilaksanakan.

 

No comments: