Halaman

29 March 2014

TBW2014 ke Pantai Rhu Sepuloh.

Mesra...Tengku Sri Temenggong bertanyakan sesuatu kepada seorang kanak-kanak penerima sumbangan sambil diperhatikan oleh Mohd Jidin dan Sabri.
Oleh: Aminudin Ismail. 

PESERTA Konvoi Terengganu Bike Week 2014 (TBW2014) dipelawa untuk tingal selama dua hari satu malam melakukan beberapa aktiviti di Rhu Sepuloh, Setiu pada perhimpunan TBW tahun depan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Permasuri, Dato’ Mohd Jidin Shafee berkata, antara aktiviti yang akan diaturkan kepada peserta TBW itu ialah sukan laut, melawat wetland dan melihat permainan dan makanan tradisional.

“Saya difahamkan rombongan ini agak ramai juga iaitu 1,600 peserta dan jika hadir semua kita masih mampu mengatur beberapa program dan menyedia kemudahan untuk peserta.Kita berharaplah tahun depan kita dapat membuat program ini awal sedikit," katanya yang juga Exco Pelancongan dan Kebudayaan negeri itu.

Katanya, Setiu juga akan memperkenalkan beberapa makanan tradisional , hasil sungai, hasil darat dan sebagainya yang belum pernah dilihat atau di makan oleh sebahagian peserta sebelum ini.

Sebahagian peserta yang menyertai konvoi.
“Saya harap peserta akan dapat bersama-sama penduduk di kawasan ini untuk melihat sendiri cara hidup masyarakat di sini,” katanya pada majlis menyambut peserta konvoi yang diketuai oleh Tengku Temenggong Raja Datuk Sri Baharuddin Ibni Almarhum Sultan Mahmud Almuktafibillah Shah, di Pantai Rhu Sepuloh, Penarik, Setiu, hari ini.

Mohd Jidin mengucapkan terima kasih kepada pihak penganjur program kerana memilih Pantai Rhu 10 antara destinasi peserta ‘Bike Week’ pada program tahun ini.

Pada majlis itu juga turut diadakan acara penyampaian sumbangan kepada seramai 30 anak yatim dari beberapa buah kampung di Dun Permaisuri.

Turut hadir ialah Adun Langkap, Dato' Sabri Mohd Nor, Adun Jabi, Mohd Iskandar Jaafar, Adun Batu Rakit, Bazlan Abdul Rahman,  Pengarah TBW 2014, Husni Lop Yusof, Ketua Polis Daerah Setiu, DSP Abdul Rahman Raja Mohamed dan Penolong Kanan Pegawai Daerah Setiu, Mohd Azmidi Abdullah.
Tiba...'bikers' tiba di Pantai Ru Sepuloh kira-kira jam 11 pagi.

Pengerusi JKKK Bari Kecil dan beberapa penduduk bergambar kenangan.

Antara peserta dan jemputan yang hadir.

Sebahagian jemputan yang hadir memeriahkan majlis.

Seorang peserta dari Kuala Lumpur sempat bergambar untuk TK.

Tengku Temenggong(dua dari kiri) bersama 'bikers'

Persembahan dikir barat turut diadakan.
Seorang penerima sumbangan bersalam dengan T.Temenggong.

Tengku Temenggong bersiap untuk pulang.