Halaman

25 April 2014

“TERENGGANU TIDAK PERLU ADA PERTUKARAN MENTERI BESAR” KATA KETUA UMNO BESUT-NAWI MOHAMAD.



"Jangan Keruhkan keadaan yang sudah jernih" kata Ketua UMNO Setiu, Dato' Mat Jidin 



KESETIAAN kepada pemimpin adalah satu syarat penting untuk mencapai kejayaan.

Pucuk pimpinan negeri tidak lain dan tidak bukan adalah Dato’ Seri Haji Ahmad Said.

Walaupun ada pelbagai pihak yang cuba mencetuskan isu kononnya Menteri Besar itu dan beberapa orang Menteri Besar lain hendak diganti, tetapi di saat inilah sebenarnya kesetiaan terhadapnya teruji.

Ada yang berani dan lantang mempertahankan pucuk pimpinan negeri, sepertimana Ketua Umno Bahagian Marang yang telah mengambil ketetapan dalam satu retreat Umno Bahagian itu menyokong penuh Dato’ Seri Haji Ahmad Said selaku Menteri Besar dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Terengganu.

Beliau yang juga Exco Kerajaan Negeri yang diberi kepercayaan oleh Menteri Besar berkata, Umno Bahagian Marang berdiri teguh mendokong kepimpinan Dato’ Seri Haji Ahmad.

Terbaru Ketua UMNO Bahagian Setiu, Dato’ Mohd. Jidin Shafee menegaskan, tiada keperluan untuk diperbesarkan isu pertukaran Menteri Besar Terengganu yang kini hangat diperkatakan oleh pihak tertentu.

 Terbaru Ketua Nawi merupakan Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani, Perusahaan Perladangan dan Komoditi negeri menyatakan sokongan penuh kepada Dato’ Seri Haji Ahmad.


Haji Nawi  berkata, beliau menyokong kewibawaan Ahmad untuk terus mengetuai pentadbiran Terengganu.

“Terengganu tidak perlu ada pertukaran Menteri Besar. Berita itu dari orang yang tidak suka dengan politik di Terengganu yang harmoni sekarang,” ujarnya.

 Ketua UMNO Bahagian Setiu, Dato’ Mohd. Jidin Shafee pula menegaskan, tiada keperluan untuk diperbesarkan isu pertukaran Menteri Besar Terengganu yang kini hangat diperkatakan oleh pihak tertentu.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan dan Kebudayaan negeri berkata, spekulasi Dato’ Seri Ahmad akan digantikan dengan Menteri Besar yang baru tidak perlu diperdebatkan.

“Jangan keruhkan keadaan yang sudah jernih,” katanya menerusi aplikasi WhatsApp kepada Teganukita.