Halaman

10 May 2014

Pusat Jualan Terus Dari Kilang di Kenyir tawar harga murah.

Pemandangan pusat jualan Kenyir Festival
Oleh: Aminudin Ismail.

BAGI mengantikan kedai pra-bebas cukai yang tidak dapat diadakan kerana sebab yang tidak dapat dielakan, penganjur Kenyir Festival mengambil inisiatif segera dengan mewujudkan pusat jualan terus dari kilang di mana harga barangan yang dijual adalah hampir semurah barangan bebas cukai.

Pusat jualan yang diuruskan oleh Kenyir Holding itu menjual pelbagai jenis barangan antaranya ialah pakaian, , beg tangan, cadar, pinggang mangkuk dan beberapa barangan keperluan yang lain.

Menurut seorang penyelia jualan, sambutan orang ramai terhadap pusat jualan itu amat mengalakan di mana semalam, kira-kira seribu pengunjung hadir untuk membeli beberapa barangan yang dijual.

Danish Afiq Zainuddin, 8, seorang peserta 'mini bike'.
"Banyak barangan dah hampir habis stok, ramai yang datang membeli semalam kerana hari cuti dan harga yang ditawarkan jauh lebih murah dari luar iaitu sehingga hampir 50 peratus dan hari ini juga ramai yang datang.

"Stok akan tiba hari ini bagi menampung permintaan orang ramai," katanya mengenai pusat jualan itu yang bermula semalam dan akan berakhir akhir bulan ini.

Sementara, beberapa acara lagi diadakan pada hari ini antaranya ialah program RTM yang menampilkan penyiar dari tiga negara iaitu Malaysia, Brunei dan Indonesia iaitu Program Budaya Tiga Serumpun.

Lain-lain acara ialah pertandingan 'mountain bike', pertujukan 'mini bike' dan menaiki helikopter. Teruskan mengunjungi Tasik Kenyir kerana banyak lagi acara-acara menarik akan diadakan yang membabit acara air ataupun daratan.

Santuari Gajah Kenyir (Kenyir Elephant Village) juga sudah dibuka kepada orang ramai dan pada hari pertama semalam lebih 100 mengunjunginya dan dijangka akan lebih ramai mengunjungi santuari itu kerana terdapat pertunjukan gajah serta dapat melihat beberapa gajah liar di pusat itu.
Biker kecil akan memulakan pertunjukan.

Mountain bike turut diadakan hari ini.