Halaman

07 May 2014

Salasiah/ Aisyah johan Badminton Tertutup Sekati.

KENANGAN..peserta Kejohanan Badminton Tertutup Kampung Sekati, Kuala Terengganu bergambar kenangan selepas bertanding dalam kejohanan sehari yang diadakan di Dewan Sivic Manir, baru-baru ini. 

Kejohanan yang disertai seramai 20 peserta itu adalah program tahunan yang dianjurkan bersama Jawatankuasa Jiran Wanita KRT, Gerakan Belia 4B Wanita dan Puteri UMNO Kampung Sekati.

Jurucakap penganjur, Mohd Yassin, berkata tujuan utama pertandingan itu diadakan ialah untuk mengeratkan hubungan antara masyarakat khususnya wanita.

"Selain itu, pertandingan yang akan dijadikan acara tahunan ini juga bertujuan untuk mencungkil bakat-bakat terpendam dalam permainan badminton di kampung ini untuk dipertengahkan ke peringkat daerah ataupun negeri," katanya.

Katanya, Pasangan Salasiah Zakaria dan Aisyah Zakaria berjaya menjadi juara pertandingan dengan mengenepikan saingannya, Tengku Shahirah Tengku Anuar dan Fatihah Abdullah dalam perlawanan akhir manakala tempat ketiga, katanya, ialah milik Rosini Zakaria/Rosini Zakaria- Aminudin Ismail.