Halaman

11 May 2014

Sultan Mizan Serikan Majlis Persandingan Puteri Kedua MB

Oeh: Suriati Ali

Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin berkenan berangkat ke Majlis Persandingan anak kedua Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said yang berlangsung penuh gemilang di Taman Tamadun Islam, Kuala Terenganu, malam tadi.



Turut berangkat, Sultanah Terengganu, Sultanah Nur Zahirah dan Tengku Sri Temenggong serta orang-orang kenamaan. Menteri Komunikasi dan Multimedia, Dato' Seri Ahmad Shabery Cheek dan Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga (KPWKM), Datuk Rohani Abdul Karim.

Majlis bermula kira-kira jam 8.30 malam dengan perarakan masuk kedua-dua mempelai, Nor Ashahirah Ahmad, 27, dan Mohd Syahirpaul Redzuan Musa, 28, ke dewan utama sebelum duduk di pelamin yang dihias indah bertemakan taman laut.

Sultan Mizan dan Sultanah Nur Zahirah kemudiannya berkenan merenjis air mawar, diikuti oleh tetamu kehormat termasuk ibu bapa kedua-dua pengantin.



 Sebelum itu, majlis ijabkabul berlangsung di Kediaman Seri Iman, Batu Burok, Kuala Terengganu pada sebelah malam (9 Mei).

Menteri Besar merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada baginda Sultan Mizan yang sudi mencemar duli berangkat ke majlis itu.

 Menteri Besar turut mendoakan agar kedua-dua mempelai yang mengikat tali pertunangan pada 31 Mac 2012 lalu, dipanjangkan jodoh dan menjalani kehidupan berumahtangga dalam keadaan penuh harmoni.

Baginda Sultan Mizan dan Sultanah Nur Zahirah berangkat meninggalkan majlis kira-kira jam 10.30 malam.