Halaman

06 May 2014

100 penuntut Unisza, Besut sertai program belia.

GEMBIRA...kira-kira 100 penuntut Universiti Sultan Zainal Abidin, Kampus Tembila, Besut bergambar kenangan ketika menyertai Program Jambori Belia di Kota Putera, Besut, baru-baru ini.

Penuntut dari Fakulti Informatik dan komputaran (FIK) dan Fakulti Pertanian, Bioteknologi dan Sains Makanan (FPBSM) itu menyertai pelbagai aktiviti pada program sehari itu, antaranya peramainan rakyat seperti boling kelapa, congkak dan guli.

Aksi satu permainan tradisional.
Seorang penuntut, Syahirah Halim berasal dari Bangi, Selangor berkata, program itu banyak memberi manfaat kepada beliau dan rakan-rakannya kerana selain dapat mengenali dekat lebih dekat masyarakat setempat, program itu juga dapat menghidupkan kembali beberapa permainan rakyat.

"Selain dapat mengeratkan hubungan silaturrahim dengan penduduk di kawasan ini, saya dan rakan-rakan juga gembira kerana dapat menyertai dalam beberapa acara permainan rakyat negeri ini, antaranya ialah bermain guli, congkak, terompah gergasi dan bowling kelapa yang mana saya memang jarang bermain permainan ini," katanya.- Aminudin Ismail.