Halaman

04 May 2014

Dua maut kemalangan di Sungai Tong, tengahari ini.(Sabtu: 4.5.14)

Remuk...keadaan kereta yang terbabit kemalangan.
Oleh: Aminudin Ismail.

DUA maut apabila sebuah kenderaan pacuan empat roda bertembung dengan dengan sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan di satu selekoh berhampiran pekan Sungai Tong, Setiu, tengahari ini.

Ketua Polis Daerah Setiu, DSP, Abdul Rahman Raja Mohamed berkata, kedua-dua mangsa itu pemandu dan penumpang sebelahnya mati serta merta di tempat kejadian.

"Kemalangan mungkin berpunca daripada sebuah pacuan roda yang memasuki laluan bertentangan ketika melalui satu selekoh lalu bertembung dengan sebuah kereta yang datang dari arah hadapan," katanya.

Katanya, pemandu yang maut itu berasal dari Kubang Parit, Kuala Terengganu dan bekerja di Melaka, berusia 35 tahun manakala penumpang sebelahnya berusia 33 tahun.

"Dua lagi yang berada dalam kenderaan itu, iaitu kanak-kanak berusia 10 dan remaja 15 tahun kini di rawat di Hospital Kuala Terengganu kerana mengalami kecederaan parah," katanya.

Menurutnya, difahamkan mangsa datang dari Melaka untuk ke Kuala Krai Kelantan kerana mahu menziarahi bapa saudaranya yang meninggal dunia semalam.