Halaman

06 September 2009

Serikandi Agih Kuih Raya Kepada Pasukan Keselamatan

Oleh : ESAH BINTI ABDULLAH

Pemberian ini tidak seberapa berbanding pengorbanan yang telah ditunjukkan oleh pasukan keselamatan yang menjaga keamanan negara daripada ancaman musuh dan dilihat sentiasa bersiap sedia memberi khidmat kepada rakyat jelata.

Yang Dipertua Badan Amal dan Kebajikan Isteri Wakil-wakil Rakyat Negeri Terengganu (Serikandi), To’ Puan Norliza Mahmud berkata demikian di majlis Penyerahan Bungkusan Raya Untuk Pasukan Keselamatan Negeri Terengganu di Kediaman Seri Iman, Kuala Terengganu, hari ini (3 September).

Turut hadir, Timbalan Ketua Polis Negeri Terengganu, SAC II Hamzah Md. Jamil; Pegawai Pemerintah 18 RAMD, Kem Seri Pantai, Seberang Takir, Lt. Kol Mohd Sobirin Mohd Yusof; Pegawai Rejimen 512 AW, Kem Padang Midin, Lt Kol. Khairuddin Mohd Ali; Penguasa Kanan II Bomba dan Penyelamat Negeri Terengganu, Md Ridzuan Hasan dan wakil Pegawai Pemerintah Batalion 9, PGA Gong Badak, ASP Tuan Yusof Ujang.

Dalam majlis tersebut sebanyak 2,950 bungkusan kuih raya telah diserahkan kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) (1,000 bungkus), Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) Kem Seri Pantai (1,000), Rejimen 512 Askar Wataniah (AW), Kem Padang Midin (250), Bomba dan Penyelamat (500) serta Pasukan Gerakan Am (PGA) Batalion 6, Gong Badak, Kuala Terengganu 200 bungkus.


To` Puan Norliza bersama wakil pasukan keselamatan pada majlis penyerahan bungkusan kuih Raya di Kediaman Seri Iman. -Foto SHUHAIMI AHMAD.

“Sumbangan ini sebagai penghormatan dan tanda kasih Serikandi di atas pengorbanan pasukan keselamatan menjaga keamanan tanpa mengira masa dan waktu,” kata To’ Puan Norliza yang juga isteri Menteri Besar, Dato’ Ahmad Said.

Katanya, di samping mengagihkan kuih raya kepada pasukan keselamatan, Serikandi turut aktif membantu golongan miskin, warga emas dan kurang upaya melalui ahli Serikandi yang berada di setiap kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN).

“Sempena bulan baik (Ramadan) ini kita telah membelanjakan lebih kurang RM90,000 untuk sumbangan hari raya termasuk menyediakan rendang dan beberapa jenis biskut raya kepada pasukan keselamatan,” katanya.

To’ Puan Norliza seterusnya berharap dengan pemberian ini terjalinnya ikatan silaturrahim antara pasukan keselamatan dan Serikandi serta dapat berganding dalam melaksanakan kerja-kerja kebajikan pada masa-masa akan datang.

UKOM