Halaman

19 September 2009

Sambutan Hari Raya Perantau di Taman Tamadun Islam

Majlis Hari Raya YAB Dato’ Ahmad Said, Menteri Besar Terengganu Bersama Perantau akan diadakan pada Hari Raya Aidilfitri Ketiga iaitu 3 Syawal 1430H, seawal jam 9 pagi bertempat di Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man, Kuala Terengganu.

Dijangka seramai 3,000 orang perantau anak Terengganu termasuk pelajar di luar Terengganu yang pulang berhari raya akan bersama YAB Menteri Besar dalam suasana mesra Hari Raya, sesuai dengan pendekatan merakyatkan pentadbiran dan pembangunan yang menjadi fokus Kerajaan Negeri.

Selain Menteri Besar, barisan exco Kerajaan Negeri serta pegawai-pegawai kanan kerajaan dijangka akan hadir sama meraikan perantau yang terdiri dari pelbagai lapisan, termasuk ahli akademik, petugas media dan tokoh serta personaliti anak Terengganu yang mencipta nama di luar Terengganu.

Selain menikmati hidangan hari raya, para hadirin juga akan dihiburkan persembahan bercorak budaya Terengganu, melihat tayangan video tentang Terengganu.

YAB Dato’ Ahmad Said, Menteri Besar juga akan menyampaikan ucapan bagi memberi maklumat kepada perantau tentang pembangunan dan hala tuju pembangunan Terengganu masa kini.

Ia merupakan program tahunan Kerajaan Negeri bagi meraikan dan menghargai perantau sempena kembali berhari raya.

Majlis Hari Raya yang bertemakan Rakyat Di Hatiku ini dijangka berakhir pada jam 3.00 petang.

Bahagian Perhubungan Awam dan Seranta,
Unit Komunikasi Negeri Terengganu.