Halaman

29 August 2010

Kerajaan Belanja RM14.6 Juta Untuk Pelajar.

Kamarudin Mat Akib dan Harun Hassan melaporkan dari Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur.

KUALA LUMPUR, 28 September 2010 – Kerajaan negeri membelanjakan kira-kira RM14.6 juta kepada pelajar Terengganu yang berjaya ditawarkan ke pusat pengajian tinggi dan asrama penuh di seluruh negara pada tahun ini.

Menteri Besar, Dato’ Seri Ahmad Said berkata, bantuan tersebut adalah bagi pelajar membuat persiapan persediaan, ianya merupakan sebahagian daripada usaha kerajaan negeri untuk membantu kecemerlangan bidang pendidikan di negeri Terengganu.

Beliau berkata demikian pada majlis berbuka puasa YAB Menteri Besar dengan pelajar institusi pengajian tinggi dan anak-anak Terengganu di pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) kuala Lumpur.

Kira-kira 3,000 pelajar dari institusi pengajian tinggi dan dan Persatuan Anak-anak Terengganu (PESAT) hadir di majlis itu.

Hadir sama ialah Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi , Sains dan Teknologi, dan Sumber Manusia Negeri, Haji Ahmad Razif Abdul Rahman dan Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri, Haji Khazan bin Che Mat.

Dalam perkembangan lain, Menteri Besar turut memaklumkan bahawa kerajaan negeri Terengganu sedang berusaha untuk mengurangkan masalah kemiskinan di Terengganu.


TEGANUKITA