Halaman

05 October 2009

KL Tower International Jump 2009 Tampil Kelainan Terjun Waktu Malam

Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu dan Hotel Felda Residence pada 7 Oktober 2009

KUALA LUMPUR 30 Sept (Bernama) -- Acara "KL Tower International Jump Malaysia" kali ini menampilkan kelainan dengan mengadakan terjunan pada waktu malam di tiga lokasi iaitu di Menara Taming Sari, Melaka (10-11 Okt), Menara Alor Setar (15-16 Okt) dan Menara Kuala Lumpur (23-25 Okt).

Bagaimanapun di lokasi keempat, iaitu Menara Komtar Pulau Pinang, penerjunan adalah hanya pada waktu siang, kata Pengurus Besar Kanan Menara Kuala Lumpur, Fadzil Ibrahim pada sidang akhbar di sini pada Rabu.

Katanya 30 orang penerjun antarabangsa dan tempatan telah mendaftar untuk melakukan aksi terjun di sebelah malam di tiga lokasi itu.

"Tiga lokasi ini dipilih kerana faktor ketinggian dan tempat mendarat yang selamat selain daripada faktor teknikal yang lain," katanya.

Untuk acara tahunan kali ini, empat lagi lokasi baru diperkenalkan iaitu Kompleks Teruntum, Pahang (4 Okt), Hotel Felda Residence, Terengganu (7 Okt), Gua Damai, Batu Caves, Selangor (20 Okt) dan Wisma Darul Iman, Terengganu (7 Okt).

Fadzil berkata setakat ini 100 orang penerjun dari 23 negara termasuk Malaysia telah mendaftar untuk menyertai sukan ekstrem itu.

-- BERNAMA