Halaman

09 October 2009

WDI jadi lokasi penerjun antarabangsa

Oleh : SURIATI BINTI ALI


Penerjun `KL Tower International Jump Malaysia 2009' menunjukkan aksi terjun dari atas bangunan Wisma Darul Iman iaitu bangunan pentadbiran negeri Terengganu. - Gambar oleh ZULKIPLI PUTRA.

Bangunan pusat pentadbiran negeri Wisma Darul Iman (WDI) turut menjadi lokasi pilihan 15 penerjun antarabangsa untuk mempamerkan aksi masing-masing sempena `KL Tower International Jump Malaysia 2009’.

Aktiviti mencabar bermula kira-kira jam 9.30 pagi itu berjaya dilakukan tanpa sebarang kecederaan dengan disaksikan lebih 500 kakitangan WDI dan pelajar sekolah sekitar Kuala Terengganu.


Dato' Mazlan Ngah memalu gong merasmikan KL Tower International Jump 2009 di perkarangan Wisma Darul Iman.

Sebelum melakukan terjunan, peserta diberi latihan dan taklimat bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini berlaku.

WDI yang mempunyai ketinggian 107 meter menjadi lokasi kedua penerjun selepas Kompleks Teruntum, Pahang.



Program berlangsung selama 23 hari bermula 3 Oktober lalu berjaya memikat hati penonton kerana turut disertai penerjun profesional tempatan.

Selain bangunan WDI, aktiviti seumpama itu turut dipertontonkan kepada orang ramai di Hotel Felda Residence, Kuala Terengganu sebelum bertolak destinasi seterusnya iaitu di Menara Taming Sari, Melaka.



Lokasi terakhir penerjun adalah di Menara Kuala Lumpur pada 25 Oktober. Sehingga hari ini lebih 100 peserta pelbagai negara mendaftarkan diri untuk membuat terjunan di menara tertinggi di Asia.

UKOM