Halaman

15 December 2009

MB dan Isteri Selamat Tiba Dari Mekah

Oleh: Esah Abdullah


Dato' Ahmad Said bersama isteri menadah doa sebaik tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud selepas kembali dari Tanah Suci Mekah. - Gambar oleh ZULKIPLI PUTRA.

Menteri Besar, Dato’ Ahmad Said dan isteri To’ Puan Norliza Mahmud selamat tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, kira-kira jam 9.30 pagi tadi (15 Disember) setelah hampir sebulan berada di Tanah Suci Mekah untuk mengerjakan rukun Islam kelima.

Beliau yang kelihatan ceria disambut Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Mokhtar Nong, Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan (Exco), pegawai-pegawai kanan kerajaan dan pemimpin masyarakat.


Orang ramai menyambut kepulangan Menteri Besar dan isteri.

Dato’ Ahmad dan isteri kemudiannya meluangkan masa bertemu dan beramah mesra dengan jemaah haji yang menaiki penerbangan ketiga terus dari Jeddah dan tiba di lapangan terbang itu kira-kira jam 9 pagi.


Menteri Besar bersalaman dengan orang ramai yang menyambut kehadirannya.

Dalam ucapan ringkasnya, Menteri Besar melahirkan rasa syukur kerana rata-rata semua jemaah berada dalam keadaan sihat dan mendoakan mereka beroleh haji mabrur.


Menteri Besar melambai ke arah orang ramai yang hadir di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu.

Beliau turut berpesan kepada ahli keluarga jemaah haji yang akan membawa pulang keluarga masing-masing supaya memandu dengan cermat dan sentiasa mematuhi peraturan jalan raya.

UKOM