Halaman

18 July 2010

Ikhlas, Amanah dan Jujur- MB

Oleh : ESAH BINTI ABDULLAH


Menteri Besar berucap dihadapan ribuan penjawat awam kerajaan negeri dan Persekutuan di Dewan Berlian Kemaman. - Gambar oleh ZULKIPLI PUTRA.

Agenda bertemu rakyat tidak akan terhenti selagi bergelar pemimpin dan tidak ada batas waktu yang menghalang perjalanannya selagi rahmat kesihatan melingkari kehidupannya.

Bagi Menteri Besar, Dato’ Ahmad Said, golongan penjawat awam, belia dan organisasi peringkat kampung iaitu Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung merupakan tunggak kekuatan sesebuah kerajaan yang memerintah.

Kegigihan, kejujuran dan kesungguhan mereka menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan amat didambakan bagi mencapai misi kerajaan untuk memberi yang terbaik kepada rakyat.

Sebelah pagi bertemu penjawat awam kerajaan negeri dan Persekutuan, di Dewan Berlian Majlis Perbandaran Kemaman (MPK), kemudian berjumpa lebih 500 belia dalam Program Bakti Remaja di Dewan Sivik Bukit Kuang Kijal.


Dato' Ahmad Said bersalaman dengan remaja pada majlis pengagihan Dana Remaja DUN Kijal Kemaman.

Pada malamnya, pertemuan diatur bagi membolehkan beliau bersalaman dan berbual mesra dengan semua pengerusi dan ahli JKKK dalam daerah Kemaman.

Dalam setiap perjumpaan, pesanan dan harapan sentiasa bergema, menyeru seluruh anggota masyarakat bersama menjalankan amanah kerajaan dengan jujur dan berhemah.

“JKKK bertanggungjawab menyampaikan mesej kerajaan dengan jujur, ikhlas dan tepat serta peka terhadap masalah yang timbul di kampung masing-masing,” katanya.


Tiga JKKK cemerlang gembira bersama replika cek masing-masing.

Tambahnya, tindak tanduk penjawat awam mencerminkan imej kerajaan, lalu berilah khidmat terbaik kepada orang ramai yang datang berurusan dengan mereka.

“Masa depan negara bergantung kepada generasi muda hari ini, baik mereka sejahteralah negara,” katanya.

TEGANUKITA