Halaman

18 July 2010

Sekolah Sukan Terengganu akan jadi kenyataan

Oleh: Ruslan Abdul Rahman


Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin (tengah) bersalaman dengan anggota Umno Bahagian Kuala Nerus sewaktu tiba untuk merasmikan mesyuarat Umno Bahagian Kuala Nerus di Kuala Terengganu. Turut hadir Ahli Parlimen Kuala Nerus, Dato' Mohd Nasir Ibrahim.
Oleh : Zulkipli bin CW. Putera


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd.Yassin memberi jaminan akan mengambil perjalanan penubuhan Sekolah Sukan di Terengganu bagi memenuhi janji kerajaan sebelum ini.

Katanya, sukan adalah kegiatan penting yang perlu diberi perhatian bagi melahirkan pelajar yang cergas dan sukan juga boleh memberi kecemerlangan dan membantu membentuk modal insan yang sempurna.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya di Majlis Perasmian Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Kuala Nerus, di dewan Sekolah Menengah Teknik, Jalan Lapangan Terbang, Kuala Terengganu petang ini, Jumaat (15 Julai).


Reaksi Tan Sri Muhyiddin ketika memberi jaminan akan mengambil perjalanan penubuhan Sekolah Sukan di Terengganu.

Hadir di majlis itu, Yang DiPertua Dewan Negeri, Tengku Putera Awang, Ahli Parlimen Nerus, Dato’ Mohd Nasir Ibrahim dan semua wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dalam Parlimen berkenaan.

Pengumuman mewujudkan Sekolah Sukan di Terengganu itu telah dibuat oleh Mantan Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi sewaktu perasmian Sukan Malaysia (SUKMA) 2008- Terengganu menjadi tuan rumah.

Tan Sri Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran memberi respon kepada ucapan Ahli Parlimen Kuala Nerus, Dato’ Mohd.Nasir Ibrahim yang memperkatakan tentang sekolah sukan yang dijanjikan itu.

Selain itu, beliau juga turut meluluskan empat buah dewan orang ramai untuk keempat-empat kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Parlimen Kuala Nerus.

Difahamkan bernilai RM250,000 setiap sebuah. Beliau juga berkata, akan memberi perhatian di atas permohonan pembinaan sebuah sekolah rendah dan agama, masing-masing dalam DUN Bukit Tunggal dan Telok Pasu.

Tan Sri Muhyiddin berkata, perjuangan untuk meningkatkan ekonomi bumiputera dan Melayu akan diteruskan menyambung perjuangan Dasar Ekonomi Baru untuk memastikan sasaran sekurang-kurang 30 peratus pemilikan ekuiti bumiputera di negara ini.

Beliau meminta rakyat terus memberi sokongan kepada kepimpinan, baik di peringkat pusat dan negeri bagi memastikan kemenangan dan tidak sampai terpedaya dengan tohmohan dan fitnah yang dibuat oleh parti pembangkang.

Sementara itu, sewaktu berucap di Setiu sebelum itu beliau meminta perpaduan diutamakan dan apa sahaja isu dan masalah yang timbul mestilah diselesaikan dengan bijaksana.


Perwakilan bergambar bersama Timbalan Presiden Umno.

“Bermuhasabahlah kita dengan mengambil langkah yang bijaksana untuk selesaikan apa jua jika ada masalah. Lagi cepat masalah selesai, lagi baik kerana sebagai kerajaan kita banyak tanggungjawab untuk dilaksanaan bagi kebaikan rakyat,” katanya.

Tegasnya.kalau ada isu dan rasa tak puas hati, tersinggung atau dipinggirkan, apa saja perasaan dan sentimen yang merenggangkan hubungan dan memberi impak kepada usaha memperkukuhkan perpaduan, hal sebegini perlu diselesaikan secepat mungkin.
TEGANUKITA