Halaman

06 December 2010

Sokongan Demi Martabatkan Sukan Wanita-To' Puan Seri Norliza

Oleh : AIDA ABD RAHMAN

Isteri Menteri Besar, To’ Puan Seri Norliza Mahmud sedaya upaya akan memberi sokongan dan bantuan yang sepatutnya bagi meningkatkan prestasi dan memartabatkan sukan yang disertai golongan wanita.

Beliau berkata demikian ketika berucap ketika meraikan pegawai dan atlit pada majlis makan malam sempena Kejohahan Hoki Wanita Bawah 16 Tahun Kebangsaan 2010, di Kediaman Seri Iman, Jalan Sultan Mahmud, Kuala Terengganu, malam kelmarin (2 Disember).

“Tahniah kepada Persatuan Hoki Wanita Negeri Terengganu kerana berjaya menggalas tanggungjawab sebagai tuan rumah bagi menganjurkan satu kejohanan yang besar dan banyak kepentingannya terhadap pembangunan sukan hoki tanah air.

“Kejohanan di peringkat awal inilah yang menjadi landasan terbaik untuk melihat kemajuan dan prestasi sebenar sukan di peringkat negara mahupun dunia,”kata beliau lagi.

Sebanyak 11 pasukan bertanding pada kejohanan tahunan itu yang menyaksikan Terengganu selaku tuan rumah mara ke peringkat separuh akhir bersama pasukan Melaka, Kuala Lumpur dan pasukan jemputan, Sekolah Sukan Bandar Penawar.

TEGANUKITA