Halaman

06 October 2010

Kagum dengan kafetaria

Oleh : SURIATI BINTI ALI

25 pegawai dan kakitangan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak (Bahagian Korporat) kagum dengan reka bentuk dan hiasan dalaman Kafetaria Wisma Darul Iman (WDI) yang siap diubah suai awal 2008.

Ketua Penolong Setiusaha pejabat itu, Teh Sew Mei, berkata kafeteria WDI cantik dan cukup berbeza jika dibandingkan dengan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri lain.

Katanya, lawatan ke kafetaria sengaja dimasukkan dalam jadual kerana pernah dicadangkan Unit Permodenan Tadbiran & Perancangan Pengurusan Malaysia (Mampu) untuk berbuat demikian.

“Rentuk bentuk yang ditampilkan ini wajar dicontohi semua pihak kerana bukan sahaja cantik malah mampu memberi ketenangan ketika makan,” katanya

Menurutnya, dia bersama rombongan lain cukup seronok mengunjungi Terengganu kerana banyak lokasi menarik boleh dilawati.

“Sebelum lawatan kerja ini, saya pernah beberapa kali datang ke Terengganu dengan pelbagai tujuan termasuk mengetahui kaedah kerja yang diamalkan kakitangan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Terengganu.

“Disebabkan kagum dengan apa yang diamalkan, saya bersama rakan sekerja lain membuat keputusan untuk mengunjungi lagi bagi mengetahui lebih mendalam serta ingin memberi pendedahan kepada kakitangan berkaitan terutama yang belum pernah datang ke sini,” katanya,

Pelbagai tempat menarik termasuk Taman Tamadun Islam, Masjid Tengku Tengah Zaharah dan Pasar Besar Kedai Payang dilawati rombongan itu sepanjang tiga hari berada di Terengganu yang bertolak balik hari ini.

TEGANUKITA