Halaman

22 May 2018

Hotel Grand Continental Rai Anak Yatim


Bersempena kedatangan bulan Ramadan, Hotel Grand Continental Kuala Terengganu (HGCKT) menganjurkan majlis berbuka puasa bagi meraikan 40 anak-anak dari Maahad Tahfiz Alquran Al Tahiri Kampung Gelugur dan Asrama Puteri Pratahfiz Kubang Parit, semalam. 

Pengurus Kanan Bahagian Jualan dan Pemasaran HGCKT, Norlindawati Hasan, berkata, majlis yang diadakan pada setiap kali Ramadan merupakan program tanggungjawab sosial korporatnya untuk membantu golongan kurang kemampuan khususnya anak yatim. 

"Ini merupakan usaha bagi HGCKT untuk menyemarakkan harapan dan keceriaan dalam kalangan kanak-kanak yang tidak bernasib baik membawa mereka menikmati majlis berbuka puasa yang penuh kemeriahan ini.


"Saya berbesar hati kerana tahun ini adalah tahun ke 21 HGCKT mengadakan majlis berbuka puasa bersama kanak-kanak yang kurang bernasib baik...melalui usaha ini sekurang-kurangnya keceriaan dapat dikongsi bersama sekali gus peluang untuk mereka menikmati Ramadan dengan penuh bermakna,"katanya kepada pemberita di Majlis Berbuka Puasa di Jala Mas Coffee House, Hotel Grand Continental Kuala Terengganu. 

 Majlis turut diserikan dengan kehadiran Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Amzad Hashim dan isteri serta wakil-wakil jabatan. Sementara itu, HGCKT turut melancarkan tabung derma untuk anak-anak yatim negeri Terengganu yang dirasmikan oleh Amzad.


"Hasil kutipan tabung ini akan diagihkan kepada pusat anak-anak yatim yang ada di negeri ini sebelum Aidilfitri nanti. 

“Kami mempunyai peranan yang besar untuk membantu masyarakat dan berharap inisiatif ini dapat memberikan keceriaan dan menyemarakkan semangat mereka berhari raya,” kata Norlindawati.


Bagi Ana Danisa Mokhtar, 11, dia amat berbesar hati apabila berpeluang berbuka puasa bersama rakan-rakan di hotel dengan aneka juadah yang tidak pernah terlintas dihati.

“Seronok sangat dapat makan sedap-sedap dan dapat pula duit raya. Sumbangan ini sangat bermakna bagi kami,” kata Ana yang tinggal di rumah anak yatim sejak lima bulan lepas selepas kehilangan ayah ketika berusia sembilan tahun.