Halaman

12 October 2011

80 ahli MAYC Perlis kunjungi rumah Penasihat Agama Perdana Menteri


Oleh: Mohammad Ishak



Abdullah bergambar kenangan bersama rombongan MAYC Padang Besar, Perlis selepas diraikan dalam majlis minum pagi di kediamanya di Kampung Alur Lintang, dekat Jertih


Seramai 80 ahli dan pemimpin Persatuan Kelab Belia Malaysia (MAYC) Padang Besar, Perlis, mengunjung iKediaman Ahli Parlimen Besut,Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin, dalam rangka lawatan bermaklumat ke negeri Terengganu

Sebaik tiba di kediaman beliau, Dr Abdullah bersama isteri Toh Puan Seri Wan Naimah Abd Latif yang disertai ahli MAYC Besut menyambut rombongan dan menyertai majlis sarapan pagi di kediaman berkenanan.

Abdullah yang juga Penasihat Agama Perdana Menteri ketika meraikan rombongan berkenaan berkata, golongan belia perlu lebih pro aktif terhadap pembangunan sosio ekonomi kerana belia mewarisi pimpinan negara pada masa akan datang.

Katanya, program lawatan belia dari Perlis ke Terengganu amat bermakna kerana mereka akan dapat menyaksikan sendiri pelbagai projek pembaangunan yang dilaksanakan di negeri ini hasil sokongan rakyat terhadap pimpinan kerajaan.

Menurutnya, di parlimen Besut sendiri banyak usaha dilakukan kerajaan untuk pembangunan insan, pendidikan dan pelancongan termasuk Taman Ilmu, Kompleks Imtiaz dan pusat pelancongan terkenal Pulau Perhentian.

Beliau berkata, kejayaan membangunkan sesebuah negeri bergantung kepada kekuatan parti dan kerajaan dan Terengganu amat beruntung kerana diperintah oleh Barisan Nasional (BN)

“Kerajaan Negeri dan Persekutuan sentiasa berganding bahu untuk memajukan negeri kerana mempunyai persefahaman dalam merangka pembangunan,” katanya.

Beliau berkata, perkara seumpama ini agak sukar dilakukan jika negeri terbabit dikuasi pembangkang kerana ia tidak sealiran menyebabkan rakyat menanggung kerugian dalam menikmati arus pembangunan.