Halaman

15 October 2011

Swasta diminta terus membantu aktiviti NGO


Oleh: Mohammad Ishak



A Rahim menyampaikan hadiah kepada pasukan yang berjaya


Kerjasama strategik pihak swasta dalam membantu Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang diiktiraf kerajaan amat diperlukan bagi mempastikan setiap aktiviti yang dilaksanakan badan terbabit kerana mampu menarik minat peringkat akar umbi.

Pegawai Daerah Besut, A Rahim Jusoh berkata, sokongan dan kerjasama yang ditunjukkan oleh Dina Sport satu contoh baik yang patut diikuti oleh pihak swasta lain yang turut menyokong kerajaan membantu NGO menjalankan aktiviti terutama sukan.

Katanya, Dina Sport yang mewakili pengeluar minuman terkemuka Milo menjalin kerjasama bagi dengan Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN) yang menyalurkan peruntukkan khas bagi memberi peluang Kawasan Rukun Tetangga (KRT) terpilih menjadi penganjur program sukan

Menurutnya, penganjuran Kem Sukan Milo yang dilaksanakan oleh Dina Sport berjaya menarik minat peserta khususnya pelajar dan ibu bapa menyertai program sukan.

A Rahim berkata demikian ketika menutup Kem Sukan Milo anjuran bersama Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Bandar Jertih dengan Dina Sport di Padang Sekolah Kebangsaan Pusat Jertih hari ini.

Seramai 320 peserta terdiri daripada murid bawah 12 tahun mewakili 16 sekolah dari daerah Besut menyertai program sehari membabitkan acara bola sepak, bola jaring dan bola keranjang.

Kem Sukan Milo yang turut disertai dengan klinik sukan adalah yang ke 11 ditaja oleh Dina Sport dan KRT Bandar Jertih ialah yang pertama diberi kepercayaan mengelolakan program itu di Terengganu.

A Rahim berkata, beliau bangga kerana pihak terbabit memilih KRT Bandar Jertih selaku penganjujr bersama kerana KRT terbabit ialah yang terbaik di negeri Terengganu kerana sering mendapat pelbagai anugerah di peringkat daerah, negeri dan kebangsaan.