Halaman

09 January 2011

Pertandingan Idola antara Bandaraya

Oleh: Mohamad Shahrir Abdul Hamid

Bandaraya Kuala Terengganu merupakan antara dua belas Bandaraya yang terpilih untuk menyertai idola nyayian antara bandaraya yang akan berlangsung di Melaka pada 26 November 2011. Datuk Bandar Kuala Terengganu iaitu Dato’ Haji Adzlan Mohd Dagang mengesahkan acara tersebut pada Majlis Pelancaran Sistem OSC Online di Telekom Malaysia, Marang.

“ Penyertaan ini terbuka kepada seluruh warga bandaraya yang berminat dan boleh membuat pendaftaran pada 15 hingga 24 Januari ini dari jam 4 petang sehingga 12 malam di Kelab Eksklusif Batu Burok, Kuala Terengganu”. Katanya lagi.

Saringan akan diadakan sekiranya penyertaan mendapat sambutan yang menggalakkan daripada warga bandaraya. Peringkat saringan akan berlangsung di Batu Burok pada setiap petang Sabtu. Manakala peringkat akhir yang belum ditetapkan tarikhnya dijangka akan berlangsung di tempat yang akan diumumkan kelak.

Syarat penyertaan Pertandingan Idola Bandaraya ialah peserta mestilah warga bandaraya berumur 18 tahun ke atas kerana pertandingan ini merupakan pertandingan terbuka. Peserta yang berdaftar sahaja boleh menyertai pertandingan dengan membayar yuran penyertaan RM 15 setiap penyertaan.

“Hadiah pertandingan amat lumayan dan saya amat berharap bakat terpendam berjaya dicungkil dari Bandaraya Kuala Terengganu seterusnya memenangi pertandingan akhir di Melaka”. Jelasnya lagi ketika memberitahu media.

TEGANUKITA