Halaman

16 May 2018

Kerajaan Negeri Laksana Manifesto Secara Berperingkat-Peringkat


Kerajaan negeri akan memastikan semua janji dalam manifesto dilaksanakan secara berperingkat-peringkat. 

Menteri Besar, Prof Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, pelaksanaan 20 janji dalam Manifesto Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) baru-baru ini akan dilaksanakan mengikut keutamaan dengan mengambil berat perihal kebajikan golongan yang memerlukan. 


Katanya, semua perkara termasuk menganjuran program, pelaksanaan projek mega, tawaran bantuan dan potongan subsidi akan melalui proses perbincangan, kajian dan penilaian. 

"Setiap perkara yang ingin dilaksanakan juga haruslah mengambilkira kepentingan rakyat secara menyeluruh dan tidak membebankan kewangan negeri. 

"Ini kerana, kita ingin pastikan rakyat memperoleh manfaat daripada projek yang akan dilaksanakan kerajaan negeri nanti,"katanya. 


Beliau berkata demikian ketika berucap pada Himpunan Kesyukuran Kerajaan Rakyat Terengganu di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin (SSMZA), Gong Badak, Kuala Nerus, malam tadi. 

Hadir sama, Presiden Pas, Dato’ Seri Abdul Hadi Awang, Pesuruhjaya Pas Terengganu, Datuk Hussain Awang serta kepimpinan tertinggi Pas yang lain. 


Ahmad Samsuri juga turut mengajak semua pimpinan negeri di semua peringkat untuk sama-sama membangunkan Terengganu ke arah yang lebih baik berlandaskan syariat dan al-Quran. 

Sementara itu, kira-kira 20,000 tetamu hadir memberi sokongan pada program terbuka julung kali diadakan Pas selepas berjaya menawan kembali Terengganu pada 9 Mei lalu.