Halaman

27 January 2010

MB Lawat Pesakit Hydracephalus

Oleh : Kamarudin Mat Akib /Zulkipli bin CW. Putera


Menteri Besar, Dato' Ahmad Said menyampaikan sumbangan kepada keluarga kanak-kanak menghidap penyakit Hydracephalus di Jalan Panji Alam, Kuala Terengganu.

Menteri Besar, Dato’ Ahmad Said, meluangkan masa hampir sejam melawat adik Khaulah Al-Azwar Amrun, yang berusia tiga bulan dan menghidap penyakit Hydracephalus (air dalam otak), di rumah keluarganya petang semalam (25 Januari).

Pemimpin masyarakat di kawasan itu, termasuk Pegawai Pembangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Buruk, Dato’ Che Mat Jusoh; Ketua Pemuda Umno Bahagian Kuala Terengganu, Badrulhisham Zaki dan Naib Ketua Umno Bahagian, Dato’ Wan Hisham Salleh, turut berada di rumah keluarga pesakit di Jalan Panji Alam.

Kerajaan negeri akan membantu keluarga pesakit menyediakan keperluan pesakit, termasuk keewangan bagi mendapatkan rawatan di HKL.



Ibu bapa pesakit, Siti Norhayati Ahmad Hambadley dan Amrun Mamat memberi penerangan kepada Dato Ahmad mengenai keadaan anak mereka yang menjalani pembedahan di Hospital Kuala Lumpur (HKL), bulan lepas.

Menteri Besar memberi jaminan kerajaan negeri akan membantu menyediakan keperluan pesakit, termasuk kewangan bagi membolehkan dia dan keluarga berulang-alik ke HKL bagi mendapat rawatan lanjut.

Dato’ Ahmad turut menghulurkan sumbangan peribadi bagi membantu meringankan beban pesakit.

TEGANUKITA