Halaman

26 January 2010

Mohd Khaidill Kembali Aktif

Oleh : Aida Abd Rahman



Mohd Khaidill kini semakin pulih dan kembali aktif seperti biasa. - Gambar oleh ZULKIPLI PUTRA

Mohd Khaidill Sharifudin 3 tahun dari Kampung Lubuk Kesung, Kemaman, yang masih menjalani rawatan susulan selepas pembedahan jantung di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur 20 Januari lalu dilaporkan sudah pulih dan kembali aktif seperti biasa.

Berita gembira berkenaan dimaklumkan oleh bapa kanak-kanak itu melalui panggilan telefon kepada wakil UKOM yang turut serta mengiringi mereka ketika menjalani pembedahan tempoh hari.

Menurut Sharifudin, Khaidill mula bangun dan berjalan pada jam 10.30 pagi ini, selain aktif bermain dengan permainan helikopter kegemarannya tanpa menunjukkan kesan sampingan akibat pembedahan.


Dato' Ahmad ditemani Dr David melawat adik Mohd Khaidill di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur, selepas pembedahan.

“Insyaallah, kami akan dapat pulang dalam tempoh terdekat jika pemeriksaan terakhir melalui imbasan 2D Ecocardiogram oleh pakar perubatan di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur menunjukkan tanda positif,” katanya dalam nada ceria.

Pembedahan ke atas Khaidill yang ditanggung Kerajaan Terengganu berjalan dengan selamat dan lancar.


Isteri Menteri Besar, To' Puan Norliza turut melawat adik Mohd Khaidill.

Khaidill sebelum ini dilaporkan berdepan dengan masalah jantung berlubang dan ruang injap pembuluh darah ke paru-paru yang sempit menjalani pembedahan penutupan lubang dan pembesaran ukuran pada otot jantung serentak bagi memastikan paras oksigen dalam aliran darah yang normal.

TEGANUKITA