Halaman

22 January 2011

BOM PAS KEPADA ORANG UMNO MELEDAK KE BADAN SENDIRI

Oleh: Ruslan Abdul Rahman

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu, Dato’ Seri Ahmad Said membuat anologi bahawa beberapa bom yang diletakkan oleh pemimpin Pas kini meletup dan terkena mereka sendiri.

Bom pertama menjadi kafir jika berpakat atau berikat dengan orang bukan Islam, sepertimana fatwa pemimpin Pas sebelum ini yang dinamakan sebagai kafir berikat.
Bom itu dipasang oleh pemimpin untuk orang Umno yang bermuafakat dalam Perikatan atau sekarang Barisan Nasional (BN).

Akhirnya kata beliau bom itu meledak ke muka mereka sendiri apabila Pas kini bersama dalam pakatan dengan DAP (bukan Islam) dan berbagai lagi, bahkan tindakan DAP menentang Islam menjadikan bom itu meledak lebih kuat lagi.

Bom kedua Pas ialah dengan mengatakan Umno menjadi kafir kerana mengekalkan perlembagaan penjajah yang diasaskan oleh Lord Reid; sehingga Haji Hadi membuat fatwa menentang Umno itu jihad dan kalau mati adalah syahid, seperti peristiwa di Memali.

Namun kata beliau,akhirnya bila Pas memerintah beberapa negeri perlembagaan kafir itulah juga yang dikekalkan.

Bom ketiga yang pemimpin Pas memerangkap Umno dengan mengatakan Umno menentang hukum Allah kerana tidak melaksanakan Hukum Hudud dan jika Pas diberi kuasa akan melaksanakannya sebelum ‘ayam berkokok”.

“Tetapi apabila Pas berkuasa, hukum hudud tidak dijalankan dan apabila ditanya Haji Hadi menjawab hukum hudud itu kecil sahaja iaitu satu persepuluh ribu (0.0001) sahaja dari keseluruhan perundangan Islam” katanya.

Dato’ Seri Ahmad berucap di Majlis Bersama Veteran Umno Kuala Nerus baru-baru ini.
Katanya banyaklah lagi bom-bom yang ditanam oleh Pas untuk memerangkap Umno, akhirnya terkena kepada mereka sendiri:

- Masjid yang dibina oleh kerajaan Umno adalah haram tidak boleh menunaikan solat kerana dibina dari hasil haram, cukai arak, judi dan pelbagai duit dari sumber haram, tetapi apabila mereka berkuasa masjid itulah juga digunakannya.

- Sekolah sekolah dan pusat pengajian yang dibina oleh kerajaan Umno adalah diasaskan oleh pendidikan secular (memisahkan dunia dan akhirat), tetapi anak anak pemimpin mereka belajar di sekolah secular itulah juga, termasuk di luar negara di Amerika dan lain-lain. Bahkan ramai juga pemimpin Pas mendapat pendidikan Barat, seperti peguam Wan Mutalib Embong dan lain-lain mengamalkan undang-undang barat.


TEGANUKITA