Halaman

22 January 2011

PAS Parti Keliru

Oleh: Shahrir Hamid

PAS merupakan Parti Ajaran Sesat jelas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, Dato’ Seri Ahmad Said di Majlis Mesra Veteran UMNO Bahagian Besut Bersama Pemimpin 2011, di Dewan Majlis Daerah Besut pada 20 Januari 2011.



Dato’ Seri Ahmad menyifatkan PAS parti yang wujud daripada perasaan dengki dan iri hati terhadap UMNO. Penubuhan PAS bertentangan dengan UMNO di mana UMNO wujud hasil titisan airmata orang Melayu. Parti pembangkang dipelopori PAS tidak pernah senang dengan kejayaan serta sokongan yang diterima UMNO daripada rakyat.

PAS lebih banyak menggunakan Islam dalam memperjuangkan politik. Mangsa perjuangan PAS sudah tentulah penduduk-penduduk kampung yang tidak mempunyai pelajaran tinggi di samping mudah terpengaruh dengan agenda PAS.



“Kita dapat lihat PKR dianggotai PAS menguasai beberapa negeri di Malaysia tetapi ada kita lihat hukum Hudud dilaksanakan? PAS hanya pandai berkata-kata dan menggunakan Islam dalam politik”, kata Dato’ Seri Ahmad ketika memberi ucapan.

Kerajaan kepimpinan sekarang disifatkan mengaplikasikan undang-undang kafir oleh PAS tetapi jika dilihat negeri-negeri yang ditakluki PKR dan pemimpinnya daripada PAS tidak pula melaksanakan undang-undang Islam. Sebaliknya terus menggunakan undang-undang kafir. Mana pendirian serta janji-janji ynag ditaburkan PAS?

“Kita tidak mahu rakyat Terengganu majoriti Melayu menjadi seperti Melayu di Pulau Pinang di bawah pimpinan PKR, di mana penduduk Melayu ditindas serta diperkotak-katikan oleh pemimpin. Orang Melayu tidak boleh berniaga di Bandar, walhal orang Melayu merupakan penghuni asal bumi Malaysia”, katanya lagi.

Menurut Dato’ Seri Ahmad lagi, rakyat seharusnya boleh berfikir parti mana yang memperjuangkan rakyat dan yang mana demi kepentingan diri sendiri. Orang Melayu mudah terpedaya dengan janji yang ditaburkan pembangkang. Walaupun UMNO membantu kehidupan mereka tetapi setelah pembangkang membuat janji yang lebih baik terus mereka (orang Melayu) berpaling arah.

Menteri Besar Terengganu menjelaskan perkara sebegini seperti baja dan racun di sebuah kebun. Walaupun tanaman diletakkan baja (UMNO) dan mengeluarkan hasil lumayan tetapi sekelip mata musnah apabila diletakkan racun (PAS).

Majlis tersebut turut dihadiri Ketua UMNO Bahagian Besut, Dato’ Seri Idris Jusoh serta ramai lagi tetamu kehormat yang lain. Majlis tersebut bertujuan meraikan seramai 20 penerima Anugerah Jasamu Dikenang Veteran Umno Besut di samping memberi bantuan khas kepada lapan veteran UMNO bahagian Besut.

Menteri Besar meletakkan harapan tinggi kepada veteran dalam memastikan Terengganu unggul dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang seterusnya menafikan permainan politik PAS.

TEGANUKITA