Halaman

21 August 2012

Lebih 100,000 penduduk Besut hadir majlis raya 5 ADUN Parlimen Besut


YB Dr A Rahman Mokhtar menyampaikan duit raya kepada kanak-kanak

Oleh: Mohammad Ishak 

Kehadiran ribuan penduduk daerah Besut ke majlis sambutan Aidilfitri anjuran empat ADUN dan seorang Ahli Parlimen sememangnya sesuatu yang menarik dan mengkagumkan apa lagi menjelang pilihan raya umum ke 13 (PRU13) tidak lama lagi.

Sambutan disifatkan luar biasa terhadap semua pemimpin UMNO Bahagian itu memcerminkan sokongan rakyat kepada BN tidak pernah luntur sebaliknya semakin meningkat jika diukur dari masa ke semasa.

Tinjuan mendapati semua ADUN termasuk Dato’Seri Idris Jusoh yang mewakili DUN Jertih, ADUN Kuala Besut,Dr A Rahman Mokhtar, ADUN Kota Putera,Muhamad Pehimi Yusof, ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad dan Ahli Parlimen Besut, Dato’Seri Dr Abdullah Md Zin mendapati ribuan pengunjung memenuhi kediaman masing-asing sejak awal lagi.

Malah, sambutan diluar jangkaan itu juga membangkitkan semangat pemimpin dan jentera parti untuk meraih sokongan rakyat teerhadap keepemimpinan peringkat bahagian, negferi dan pusat khususnya menghadapi PRU13 tidak lama lagi.

Idris mengakui semua rumah ADUN dan Ahli Parlimen yang dikunjunginya sempena sambutan Aidilfitri serentak hari ini dikunjungi ribuan rakyat yang datang dari seluruh pelusuk daerah itu untuk bertemu pemimpin mereka.

Beliau menganggarkan sejak semalam dan hari ini lebih 100,000 penduduk daerah Besut hadir pada majlis berkenaan berdasarkan tempahan makanan dan faktor lain yang menyokong kenyataan beliau.

Sementara itu,Dr Abdullah berkata, beliau yang juga Bendahari UMNO Bahagian sependapat dengan Ketua Bahagian (Idris) sambutan rakyat tahun ini diluar jangkaan dan sesuatu yang menarik untuk dinilai sokongan penduduk kepada kerajaan BN.

Beliau percaya, setiap program yang dianjurkan oleh pemimpin daerah itu sentiasa mendapat sambutan dan sokongan rakyat dan ia menakutkan pihak pembangkang untuk berhadapan dengan semangat orang Besut.