Halaman

19 December 2010

32,000 Remaja Sambut PM

Oleh: Ruslan Abdul Rahman dan Esah Abdullah

Setiap program dan aktiviti belia dan remaja perlu dilaksanakan mengikut aspirasi dan kehendak golongan berkenaan.

Demikian ditegaskan oleh Perdana Menteri, Dato’ Seri Mohd.Najib Tun Abdul Razak kerana kalau tidak berbuat demikian golongan berkenaan akan dilihat semakin sukar untuk didekati.

“Jangan berfikir apa yang kita suka golongan berkenaan akan suka dan sebaliknya yang kita tidak suka, golongan berkenaan juga tak suka” katanya.

Berucap di Perhimpunan Remaja sempena pelancaran Kelab Motor Terengganu 2010 di Stadium Tertutup, Kompleks Sukan Gong Badak di sini petang semalam (18 Disember) beliau meminta pendekatan untuk beliaa tidak boleh lagi seperti di zaman-zaman 60 -an atau 70 an.

Hadir bersama-sama dengan Perdana Menteri, Menteri Besar Terengganu Dato’ Seri Ahmad Said serta Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Kira-kira 32,000 ribu remaja Terengganu dikumpulkan di majlis berkenaan, membabitkan 16,000 remaja bermotosikal bagi mendidik mereka menjadi pengguna jalanraya yang mematuhi peraturan dan mengelak dari terbabit lumba haram.

Kalau hendak berlumba, Perdana Menteri menyarankan supaya mereka diberi kemudahan tempat atau serkit perlubaan yang betul dan sah.

Menurut Dato’ Seri Mohd Najib dalam transformasi sosial negara, ia termasuklah golongan belia yang perlu diberi perhatian untuk menjadi pimpinan cemerlang di masa depan.

Sebaik menghadiri perhimpunan itu, Perdana Menteri yang terkenal dengan slogan mendahulukan rakyat bersama-sama Dato’ Seri Ahmad yang terkenal dengan pendekatan merakyatkan pergi kr umah Puan Esah Mohamad di Kampung Chabang Tiga dan menyiapkan kerja-kerja membaiki rumah warga emas itu.

Selepas itu menyampaikan sumbangan kepada warga emas itu.

Beliau juga berkesempatan mengunjug Pasar Malam Chabang Tiga melalui Program ‘walkabout”.

TEGANUKITA