Halaman

31 August 2012

MBKT juara keseluruhan perbarisan


Oleh: Suriati Ali

Pasukan yang mengambil bahagian dalam pertandingan Perbarisan sempena Sambutan Hari Kebangsaan Ke-55 2012, peringkat negeri Terengganu bersemangat mempersembahkan perarakan masing-masing.



Setiap pasukan tidak lekang melaungkan Merdeka,Merdeka, Merdeka dan slogan `Janji Ditepati’ bukan saja untuk menarik perhatian juri pertandingan malah melahirkan semangat patriotik.

Usaha itu berbaloi apabila pasukan Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) diumumkan sebagai juara keseluruhan bagi pertandingan itu dan layak membawa pulang wang tunai RM5,000 dan piala.



Juara bagi kategori-kategori lain, pancaragam sekolah-sekolah menengah dimenangi pasukan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chung Hwa Wei Sin; pasukan Sekolah-sekolah menengah tidak beruniform (Sekolah Menengah Agama Khairiah); jabatan kerajaan tidak beruniform (Jabatan Kemajuan Masyarakat).



Kategori yang diumumkan juara adalah pasukan badan berkanun tidak beruniform dimenangi MBKT; pasukan jabatan kerajaan dan badan berkanun beruniform (Jabatan Pertahanan Awam) dan pasukan beruniform sekolah adalah Sekolah Menengah Ibrahim Fikri.



Pasukan yang diumumkan juara setiap kategori layak memenangi wang tunai RM4,000, naib juara (RM3,000) dan tempat ketiga pula RM2,000.