Halaman

26 August 2012

SBM atur aktiviti lepas raya

Oleh; Esah Abdullah

Pertubuhan Orang Cacat Penglihatan Malaysia (SBM) Cawangan Terengganu merancang mengadakan lima program untuk ahli bermula bulan depan.

Pengerusinya, Mohamad Abdul Nasir Malek berkata, sambutan hari keluarga SBM akan diadakan di kawasan Air Terjun Sekayu, Kuala Berang pada 8 September depan.

“Kita juga akan menganjurkan kursus bebekam selama dua hari mulai 15 September ini untuk ahli yang berminat menjadikankannya satu kerjaya bagi menambah pendapatan keluarga,” katanya.

Menurutnya, usaha sentiasa dibuat untuk memberi peluang mereka mencari pengalaman dan mampu berdikari tanpa mengharap bantuan semata-mata,” katanya.

Katanya, ahli-ahli juga dipelawa ke majlis bersama Perdana Menteri di PWTC Kuala Lumpur pada 23 September dan lawatan bermaklumat ke Parlimen Kuala Lumpur pada 27 dan 29 September.

“Bagi sambutan ‘hari tongkat putih’ semua peserta diminta berkumpul di Dataran Shahbandar, Kuala Terengganu pada 20 Oktober jam 7 pagi,” katanya.

Katanya, kepada ahli yang ingin menyertai aktiviti di atas, diminta berhubung dengan pejabat SBM untuk pengesahan kehadiran.