Halaman

12 April 2014

Sekitar Anugerah Cemerlang SMK Pelong.

KENANGAN...beberapa pelajar SMK Pelong (SMKP), Setiu, Terengganu bergambar kenangan bersama guru dan jemputan khas selepas Majlis Graduasi dan Penyampaian Anugerah Cemerlang sekolah yang diadakan di dewan sekolah itu, kelmarin (Khamis).

Pengetuanya, Che Adan Che Muda, berkata seramai 57 pelajar SPM 2013 SMKP menerima sijil dan plak masing-masing pada hari itu.

"Anugerah Kecemerlangan Kepimpinan sekolah dimenangi Nur Muhammad Ali Falahi M.Nor dan Anugerah Cemerlangan Kepimpinan Asrama milik Syahirah Lokman. Bagi Anugerah Kecemerlangan Ko Kurikulum pemenangnya ialah Muhammad Roshaidi Ramli.

Seorang pelajar menerima hadiah daripada Azmi.
"Siti Norfarah Ziana Alwi memenangi Anugerah Kecemerlangan Akademik Aliran Sosial manakala Nor Anapitrah Mohd Jidin pula menang Anugerah Kecemerlangan Akademik Aliran Sains Tulin," katanya.

Majlis itu dirasmikan oleh Timbalan Ketua Pegawai Pendidikan Setiu, Mohd Azmi Nazir yang mewakili Dato' Sabri Mohd Nor, Adun Langkap.

Turut hadir ialah Pengerusi PIBG SMKP, Johari Ismail dan Pengerusi JKKK Kampung Pelong dan Wakil PPD Setiu, Alias Husin.

Pada majlis itu juga turut diadakan Ikrar Pelajar, Aku Janji Pelajar PT3 dan SPM 2014, Penyampaian Hadiah dan persembahan pelajar.- Aminudin Ismail.
Azmi membuat pemeriksaan perbarisan.

Ikrar pelajar setia pada pelajaran.


Pelajar lelaki turut berikrar.



Tetamu jemputan majlis SMK Pelong.