Halaman

30 June 2013

ANWAR DIMINTA BERSUMPAH DULU SEBELUM CERAMAH

Oleh: Ruslan Abdul Rahman 

Seorang bekas pegawai tinggi kerajaan yang merupakan anak jati Kuala Besut, Haji Nasir Salleh menyeru semua penduduk Kuala Besut sama ada penyokong UMNO dan PAS meminta Dato’ Seri Anwar Ibrahim bersumpah dengan Al Quran di Masjid Kuala Besut yang dia tidak terlibat dengan perbuatan terkutuk (liwat dan seumpamanya) sebelum datang berceramah dalam Pilihan Raya Kecil nanti.

 “Jika dia bersumpah baru benarkan dia bercerama, .jika tidak berbuat demikian terlebih dahulu jangan datang berceramah di Kuala Besut kerana Kuala Besut bukan tempat untuk orang sepertinya,” katanya.

“Saya rasa Anwar akan bersumpah dengan Al Quran yang dia tak buat..Kalau orang PKR dan PAS benar perjuangkan kebenaran..inilah masanya..Tak soh kecek banyak..buang masa saja,” katanya. Jangan jadikan Kuala Besut sebagai medan untuk menfitnah kerajaan,” katanya.

Di pihak pembangkang satu hujah pun tidak menyatakan apakah rancangan yang hendak dilakukan di Kuala Besut bagi memastikan Kuala Besut lebih maju dan pendapatan rakyat bertambah, jurang kemiskinan di kurangkan dan anak anak muda Kuala Besut mendapat pekerjaan yang lebih selesa, capaian pendidikan yang lebih cemerlang, tidak sebagaimana di pihak kerajaan yang sentiasa berusaha ke arah itu.

“Kalau menyatakan rancangan di atas dan tidak maki hamun dan memburuk-burukkan pemerintah Islam ia kelihatan lebih mulia. Jangan cemarkan Kuala Besut dengan fitnah dan cerca nista kepada kerajaan,” katanya melalui tulisannya di media sosial.